Posted on

Jeśli jesteś entuzjastą fitness, to są szanse, że prawdopodobnie słyszałeś o białku. Mając więcej białka w diecie jest łatwiej zbudować i utrzymać mięśnie, a także zapobiec utracie mięśni w miarę starzenia się. Ten artykuł podkreśli niektóre z korzyści płynących z konsumpcji białka, wraz z poradami na temat tego, jakie formy białka jeść, aby uzyskać jak najwięcej z białka w proszku.

Co to jest białko?

Białka to związki organiczne, które są niezbędne dla wzrostu i zdrowia, występują u wszystkich zwierząt, roślin i mikrobów. Białko jest pozyskiwane z różnych pokarmów i występuje w trzech formach: aminokwasów, peptydów i białek.  Aminokwasy to cząsteczki, które łączą się ze sobą tworząc białka. Podczas gdy niektóre aminokwasy występują w przyrodzie, inne muszą być pozyskiwane z diety poprzez suplementy białkowe.

Dlaczego warto jeść białko?

Białko pomaga organizmowi budować i naprawiać masę mięśniową, a także hormony, enzymy i przeciwciała. Jest również niezbędne do utrzymania zdrowego metabolizmu i zapobiegania stresowi. Świetnie działa na metabolizm i układ odpornościowy organizmu. Białko jest odpowiedzialne za utrzymanie siły oraz dobrego stanu kości i mięśni, a także kontroli poziomu cukru we krwi. Białko jest niezbędne do życia, ale nie jest to „magiczna pigułka”. W rzeczywistości, spożywanie zbyt dużej ilości białka może mieć negatywne skutki uboczne, w tym wywołać uszkodzenie nerek. Pamiętajmy więc, aby korzystać z białka w proszku odpowiedzialna. Dla naszego zdrowia bardzo ważna jest bezpieczna suplementacja.

Zalecane spożycie białka

Zalecane dzienne spożycie (RDA) białka wynosi 56-65% całkowitych dziennych kalorii. Ilość białka potrzebna do wspierania funkcji organizmu może być spełniona poprzez spożywanie różnych białek i aminokwasów znajdujących się w dietach roślinnych, zwierzęcych, a nawet wegańskich. Jednak korzyści wynikające ze spożywania nadmiernych ilości białka nie są jak dotąd jednoznaczne. Istnieją obawy, że wysokie spożycie białka może zwiększyć uszkodzenie nerek u osób z istniejącą chorobą nerek, a także może zwiększyć ryzyko osteoporozy u osób starszych. Nadmierne spożycie białka może również prowadzić do wzrostu tkanki tłuszczowej, zwłaszcza w okolicy brzucha.

Najlepsze odżywki białkowe

Białko roślinne w proszku – Ten suplement pochodzi z różnych źródeł, w tym roślin strączkowych, nasion, a nawet owoców. Jest minimalnie przetworzony, w większości organiczny i zawiera wiele składników odżywczych.

Białko zwierzęce w proszku – Ten suplement pochodzi z chudego mięsa, takiego jak stek, ryby, a nawet jajka. Jest minimalnie przetworzony, w większości organiczny i zawiera wiele składników odżywczych.

Białko serwatkowe – Jest to najczęściej występujące białko w suplementach i pochodzi z mleka. Może być szczególnie korzystne dla przyrostu mięśni.

Gdzie kupić odżywkę białkową – białko w proszku

Sklepy ze zdrową żywnością Sklepy te oferują zazwyczaj największy wybór produktów zdrowotnych, różnią się też pod względem jakości. Ważne jest, aby czytać listę składników, ponieważ niektóre suplementy mogą zawierać niepożądane dodatki i składniki. – Internetowe sklepy zdrowotne – Sklepy te oferują zazwyczaj największy wybór produktów, w tym odżywek białkowych. Ważne jest, aby pamiętać, że nie wszystkie internetowe sklepy zdrowotne są godne zaufania, więc ważne jest, aby przeczytać recenzje produktów i szukać recenzji, które wspominają o firmie. Sklepy spożywcze – Ważne jest, aby pamiętać, że proszki proteinowe są zwykle wykonane z naturalnych źródeł. Najlepiej kupować je z wyprzedzeniem, ponieważ nie przechowują się dobrze. – Sklepy z witaminami i suplementami – Te sklepy mogą oferować najtańsze ceny na odżywki białkowe, ale często są najmniej wygodne. Najlepiej kupować odżywki białkowe z wyprzedzeniem, aby uniknąć marnowania pieniędzy na suplementy, które straciły ważność.

Podsumowanie.

Białko jest niezbędnym składnikiem odżywczym, który jest wymagany do wzrostu i utrzymania masy mięśniowej, a także zdrowia kości. Wraz ze zdrową dietą i ćwiczeniami, spożywanie białka może pomóc poprawić metabolizm i zapobiec problemom związanym ze starzeniem się, w tym otyłości i cukrzycy. Zalecana dzienna dawka białka wynosi 56-65% całkowitej dziennej ilości kalorii, a najlepsze suplementy białkowe obejmują źródła białka pochodzenia roślinnego, jak również proszki białkowe pochodzenia zwierzęcego. Białko w proszku jest najwygodniejszym sposobem spożywania białka, a także najtańszym. Gdzie kupić odżywkę białkową – białko w proszku – Sklepy ze zdrową żywnością – Sklepy te zazwyczaj oferują największy wybór produktów zdrowotnych, i różnią się pod względem jakości. – Sklepy internetowe ze zdrowiem – Sklepy te oferują zazwyczaj największy wybór produktów, w tym odżywek białkowych. – Sklepy spożywcze – Ważne jest, aby pamiętać, że proszki białkowe są zazwyczaj wykonane z naturalnych źródeł. – Sklepy z witaminami i suplementami – Te sklepy mogą oferować najtańsze ceny na suplementy białkowe, ale często są najmniej wygodne. – Online – Jest to prawdopodobnie najwygodniejszy sposób na zakup białka, ponieważ jest łatwy w nawigacji i nie ma opłaty za wysyłkę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.